Portfolio

Case – Zwitsal


Opdrachtgever:
Hogeschool Utrecht (Case Zwitsal)
Concept
De vergeten herinneringen, wij gaan terug naar mooie herinneringen.
Datum:
2012

 

De vergeten herinneringen, wij gaan terug naar mooie herinneringen. Denk maar terug aan de eerste keer dat je kind bijvoorbeeld stapjes maakte, zindelijk werd, begon met praten enzovoorts. Er wordt weer even getoond hoe leuk die tijd eigenlijk was. Het mooie gevoel van trots zijn op je kind, dit was een super leuke periode.

libelle_reclame
Doelgroep

Zwitsal heeft ooit ervoor gekozen om de (aanstaande) moeders als doelgroep te nemen, wij willen ons richten op de wat oudere moeder. Deze moeder van een ouder kind, is in de leeftijd van 28 tot 40 jaar. Ook vindt deze doelgroep het gezin erg belangrijk. De doelgroep is niet op inkomen bepaald, wel zijn dit dames met liefde voor hun kind. Dit is de doelgroep, die je op een gegeven moment kwijt raakt als merk dat specifiek gericht is op moeders met jongere kinderen. Bij de geboorte, peuter en kleuter periode wordt er gebruik gemaakt van Zwitsal producten. Hierna gaan ze over op andere producten. Wij proberen doormiddel van een communicatie campagne deze groep vast te houden.

 

De campagne in beeld

Fase 1, attentie creëren: Dit is de aankondiging van de campagne, Dit kunnen we doen doormiddel van een film en een campagne boodschap via de officiële website. In een film komen allemaal verschillende ‘oude’ foto’s naar voren, wat uiteindelijk samenkomt in een flesje.

Fase 2, activatie creëren: Je kunt gebruik maken van een gebruikersprofiel van Zwitsal, als je op de officiële website inlogt door middel van een activatiecode. Je kunt je social-babydagboek delen met vrienden op Facebook of Hyves. Hier wordt er ook reclame gemaakt voor het geurtje.

Fase 3, Kapitaliseren: Na 3 maanden is het voor iedereen mogelijk om een social-Babydagboek te creëren. Het blijft duidelijk dat het Zwitsal parfum flesje staat voor fijne baby herinneringen.

Zwitsal_Facebooklast ipad-zwitsal-last