Portfolio

Magazine – Kweek


Opdrachtgever:
Hogeschool Utrecht
Concept:
Een kweekvijver voor muziek, kunst en cultuur
Datum:
2012

Met onze magazine richten wij ons op de kweekvijver voor muziek en films. Hierbij hanteren wij het algemene thema kunst en cultuur. Bij de verdieping ‘Films’ wordt beschreven welke nieuwe ontwikkelingen er zijn binnen de film wereld, maar ook welke nieuwe producties er zijn van minder bekende regisseurs, die minstens net zo goed zijn als Hollywood producties van bijvoorbeeld Quentin Tarantino. Bij muziek wordt er ook geschreven over nieuwe ontwikkelingen en nieuw talent.

Wij vinden het belangrijk om dit breed te houden en te schrijven over verschillende muziekstromingen. Ook worden er nieuwe muzikale producties belicht. Bij het gedeelte over ‘kunst’ vinden wij dat er genoeg is gezegd en geschreven over de huidige kunstenaars. Wij willen ons gaan richten op aankomend nieuw talent. Bij kunst worden verschillende kunstenaars beschreven met verfrissende producties en nieuwe projecten.

Kweek_Concept_alles1

Doelgroep

De doelgroep bestaat uit kunstgerichte en energieke jongeren in de leeftijd van 18 tot 25 jaar oud. Dit kan een student zijn op bijvoorbeeld de hogeschool van de kunsten, waarbij het iemand betreft die onderwerpen van ons magazine kan gebruiken om zich te laten inspireren voor aankomende projecten. Hiernaast kan deze zich ook laten motiveren, omdat hij in onze magazine een reportage heeft gelezen over hoe een afgestudeerde kunstenaar zijn of haar projecten bedenkt en maakt.

Wij willen onze doelgroep bereiken door ons blad een innovatieve en unieke uitstraling te geven. Op deze manier proberen wij ons specifiek te richten op mensen die interesse hebben in kunst en cultuur. Door onze unieke vormgeving springt ons blad eruit en voelen kunstgerichte jongeren zich aangetrokken om ons blad mee te nemen.

De eerste editie wordt uitgedeeld op specifiek gekozen locaties. Deze locaties zijn alternatieve kledingzaken, underground festivals, kunstexposities en bij kunstgerichte studies in verschillende steden. De volgende edities worden op vaste plaatsen gelegd.

Kunstenaars krijgen de unieke kans om zich te promoten door de cover van ‘Kweek’ te ontwerpen. Vaste leden krijgen de uniek ontworpen cover. Hier moeten zij dan wel voor betalen.