Portfolio

Case – Chickady


Opdrachtgever:
Hogeschool Utrecht
Vraag: Creëer een merk concept dat toepasbaar is in de reisbranche
Datum: 2012

Bij de creatie van het merk heb ik rekening gehouden met aankomende trends. Hier ga ik ‘Nostalgia, Gender Shift en God the new Designer’ gebruiken. In het geval van Nostalgia blijkt dat er steeds meer gereisd gaat worden op de manieren van vroeger. De bezoekjes aan de dure hotels worden verleden tijd en het wordt allemaal een stuk persoonlijker. Voorbeelden hiervan zijn treinreizen (de Oriënt-Express), Couchsurfen en Glamperen. Met zo weinig mogelijk spullen lekker gaan backpacken en de wereld ontdekken.

spring2011_56Bij de trend Gender Shift blijkt dat de algemene verschillen tussen de man en vrouw aan het vervagen zijn. De instelling waarbij vrouwen een luxe vakantie wilden met veel beauty en verwennerij is aan het veranderen. Uit recent onderzoek is namelijk gebleken dat de gemiddelde Nederlandse vrouw helemaal geen beauty vakantie wil. Deze vrouw is namelijk opzoek naar avontuur. Door een sterk verhaal en een goede merkpositie worden mensen als het ware volgers van jou merk. Door zorg te dragen voor kwaliteit en het vakantiegevoel kunnen we dit bewerkstelligen.


Concept

De tassen die vandaag de dag gemaakt worden voor actieve sporten zijn behoorlijk saai en degelijk. Merken als Nomad, active leisure en Gelerd zijn precies voor de man gemaakt. Deze tassen zijn namelijk handig, degelijk en onverwoestbaar. Is het backpacken in stijl voor een vrouw mogelijk? Op dit moment niet, maar door dit nieuwe merk kan ze in stijl door de jungle. Er moet een backpack tas voor de avontuurlijke vrouw worden gecreëerd. Een reistas met dezelfde degelijkheid en onverwoestbare elementen als bestaande huidige merken maar dan compleet in stijl. Deze tas gaat uit veel verschillende motiefjes en hippe kleuren bestaan. Het gaat uit van het bestaande merk: Herschel Supply Co. Dit is een opkomend trendy tassen merk. Zij maken modebewuste tassen. In de collectie zitten tassen met bretels, verschillende motiefjes en felle kleuren. Wij willen hier een speciaal label creëren. Bij dit label zijn de tassen groter en puur gericht op de modebewuste vrouwelijke avonturier. Die hiermee de perfecte tas heeft om een avontuurlijke vakantie te beleven.

 

Chickady-Backpack-website

Brand Feelings

  • Warmte: het gevoel van gezelligheid, het kampvuur, uitgestrekte gebieden, zonsondergang, de zon, saamhorigheid, gitaar en Canada.
  • Fun: leuke tripjes maken, picknicken, op plekken komen waar bijna niemand geweest is, nieuwe contacten maken en nieuwe culturen leren kennen.
  • Enthousiasme: levensdoelen creëren en waarmaken, wandelen, uitdagingen aangaan, spanning en sensatie.